V rámci uveřejněné zakázky "UK - PEDF - ETAPOVÁ REKONSTRUKCE OBJEKTU M. RETTIGOVÉ 4, PRAHA 1 – Pořízení a instalace ICT a AV techniky" bychom se chtěli dotázat na některé body týkající se zadávací dokumentace.
1) V souvislosti s požadavkem na minimální rozsah posunu objektivu (Lens Shift - LS) ve specifikaci videoprojektoru – konkrétně horizontální ±25 % a vertikální +50 % – si dovolujeme vznést následující dotaz:
Domníváme se, že uvedený rozsah LS odpovídá náročnějším instalačním podmínkám, avšak v rámci této veřejné zakázky dochází současně k rekonstrukci objektu, jejímž výstupem by mělo být i přesné stavebně-technické připravení prostoru pro optimální instalaci audiovizuální techniky. Z tohoto důvodu se domníváme, že nebude nezbytné disponovat až takto výrazným rozsahem optického posunu.
Vzhledem k tomu si Vás dovolujeme požádat o zvážení možnosti snížení požadavku na Lens Shift na minimálně ±20 % horizontálně a +40 % vertikálně, což by umožnilo nabídnout širší spektrum techniky při zachování plné funkčnosti a současně by mohlo přinést výhodnější cenovou nabídku, jež je jediným hodnotícím kritériem.
Zároveň bychom Vás požádali o potvrzení, zda lze v rámci projektové dokumentace a rekonstrukce objektu očekávat přesnou stavební přípravu i pro umístění projekčního plátna a dataprojektoru – ideálně ve vzájemné optické ose, a tedy bez nutnosti rozsáhlé kompenzace pomocí Lens Shift.
Tento dotaz klademe v duchu § 6 ZZVZ (zásady přiměřenosti, transparentnosti a rovného zacházení), kdy by nadměrné technické požadavky mohly neúměrně omezit hospodářskou soutěž bez věcného technického opodstatnění.
2) Datum vypracování dokumentace je uvedeno v roce 2021. S ohledem na dynamický vývoj v oblasti AV/IT techniky se dovolujeme dotázat, zda byla technická specifikace od té doby aktualizována tak, aby reflektovala aktuálně dostupné technologie a přístroje na trhu. Tedy aby byla zajištěna nejen požadovaná funkcionalita, ale i dlouhodobá dostupnost, servisovatelnost a efektivita veřejných výdajů, v souladu se zásadami § 6 ZZVZ.
3) Součástí nabídky má být i zapojení stávajících prvků AV techniky. Dovolujeme si požádat o upřesnění, zda byla při návrhu této kombinace techniky vzata v úvahu vzájemná kompatibilita nově dodávaných a stávajících zařízení (včetně ovládání, propojení, signálových protokolů a napájení). Zároveň žádáme o specifikaci konkrétních typů těchto stávajících zařízení, pro bezdrátové mikrofony včetně jejich přenosových pásem, abychom mohli předem ověřit vhodnost a legálnost jejich provozu (např. v pásmech omezených pro LTE). Tento požadavek klademe za účelem zajištění plné funkčnosti a v souladu s platnými předpisy.
4) Zadávací dokumentace zmiňuje, že dodavatel má zajistit "Tvorbu kabelových tras včetně zatažení komunikační kabeláže mezi silovými rozvaděči“. Není však specifikována přibližná délka těchto tras ani rozsah případných stavebních úprav (např. vysekání drážek, montáž chrániček či žlabů). Žádáme o upřesnění těchto parametrů, abychom mohli řádně ocenit stavební náročnost a správně nakonfigurovat potřebné materiály a montážní čas.
5) Dle zadávací dokumentace má být součástí nabídky i veškerá propojovací kabeláž. Žádáme o doplnění konkrétních požadovaných délek pro jednotlivé typy kabelů (zejména pro audio kabeláž, analogové i digitální přenosy, síťové propojení), nebo alespoň přibližných tras, pokud kabelová kniha není k dispozici. Jedině tak lze zajistit, že dodavatelé předloží kalkulace na srovnatelném základě, což je důležité z hlediska zásad rovného zacházení (§ 6 ZZVZ).
6) V dokumentaci je uvedeno, že v případě potřeby bude nutné zajistit vyztužení stropu pro montáž videoprojektoru a držáku. Prosíme o specifikaci konstrukce stropu (materiál, skladba, únosnost, přístupnost shora nebo spodem), případně o informaci, zda již byl navržen způsob kotvení těchto zařízení. Tento údaj je nezbytný pro navržení bezpečného a technicky správného zajištění montáže.
7) Žádáme o upřesnění, zda již byla projektová dokumentace stavební připravenosti zpracována s ohledem na potřeby AV/IT techniky (včetně slaboproudé infrastruktury), a zda bude součástí přípravy stavby také instalace kabelových chrániček pro skryté vedení AV kabeláže uvnitř místností. Pokud tomu tak není, žádáme o specifikaci, jakým způsobem má být AV kabeláž vedena pro dané místnosti (např. lištami, stěnami, podhledy), abychom mohli správně definovat rozsah instalačních prací.
8) U místností jako "RZ 35 Velký sál" či "R012 AULA" bývají obvykle předem vypracována detailní schémata zapojení a výkresová dokumentace vzhledem k celkové komplexnosti technologického řešení. Prosíme o informaci (a případné poskytnutí všem účastníkům), zda byly obdobné technické výkresy, schémata nebo minimálně blokové diagramy zpracovány a to i pro menší místnosti. Žádáme též o poskytnutí technické zprávy s popisem AV řešení, použitých standardů a nároků na stavební připravenost (viz doplňující dotazy dále). Uvedené informace jsou nezbytné pro řádné porozumění návrhu, požadované funkcionality a včasnou detekci případných nesouladů.
9) V návrhu kupní smlouvy je uvedeno, že prodávající je povinen koordinovat svůj postup s ostatními dodavateli stavebních prací a "včas sdělit požadavky na stavební připravenost, parametry předmětu koupě atd.“. S ohledem na tuto formulaci si dovolujeme požádat o upřesnění následujícího:
A) Existuje v rámci stupně dokumentace pro provádění stavby (DPS) již zpracovaná projektová dokumentace, která řeší konkrétní stavebně-technické nároky pro instalaci AV techniky (např. vedení kabelových tras, vyztužení stropů, rozmístění zásuvek a přípojných míst, prostupy konstrukcemi apod.)?
B) Pokud nikoliv, žádáme o zpřesnění, v jaké formě má být tato koordinace vedena – např. bude ze strany zadavatele svoláno koordinační jednání, nebo se očekává, že dodavatel AV řešení sám zpracuje návrh (či rozkres) stavebních požadavků? V tom případě prosíme o upřesnění, zda má být tato činnost samostatně naceněna nebo zahrnuta do nabídkové ceny.
C) Dále žádáme o potvrzení, zda bude zadavatelem poskytnuta aktuální dokumentace připravenosti každé místnosti, případně jakým způsobem bude dodavateli včas umožněno reagovat na jednotlivé požadavky tak, aby nedošlo ke zdržení nebo vícenákladům.
Tento dotaz klademe za účelem řádného naplánování montážních činností a minimalizace rizik nesouladu mezi instalovanými technologiemi a stavební připraveností.
10) Dle návrhu kupní smlouvy je prodávající povinen předat instalovaný předmět koupě nejpozději do 15 dnů od doručení výzvy kupujícího k dodání dané části plnění, a to až po dokončení všech přípravných stavebních prací. V této souvislosti si dovolujeme vznést následující dotazy:
A) Lze od zadavatele získat předběžný harmonogram nebo alespoň orientační plán dokončení stavebních prací, včetně očekávaného prvního možného termínu plnění v jakékoli místnosti?
B) Žádáme také o potvrzení, zda výzvy k jednotlivým plněním budou zadavatelem koordinovány tak, aby dodavatel nemusel nakupovat a skladovat zařízení ve značném předstihu (např. v rámci celkové zakázky), bez znalosti konkrétního data předání a montáže.
Účelem dotazu je minimalizovat riziko dodání v nevhodný čas, kdy by technologie musela být uskladněna mimo místo realizace, a zároveň zajistit dostatečný časový rámec pro objednání, dodání a montáž jednotlivých AV komponent. Tato informace je klíčová pro správné plánování zakázky a optimalizaci nákladů.
Předem děkujeme za vyjádření k těmto dotazům.
|